Είσοδος Συνδρομητών
Όνομα χρήστη
Κωδικός πρόσβασης
 
Προηγούμενα Τεύχη
ΚΔΕΟΔ
 
Τεύχος 1/2010
Εκτύπωση

Η ΕΕ και οι ΗΠΑ αυξάνουν την ασφάλεια αεροδρομίων

 

Στις 21.01.2010 η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής συμφώνησαν να αυξήσουν τα μέτρα ασφάλειας και ειδικότερα ανίχνευσης στα αεροδρόμια μετά και την αποτυχημένη τρομοκρατική επίθεση στο αεροδρόμιο του Άμστερνταμ τον Δεκέμβριο 2009. Ο υπουργός εσωτερικών των ΗΠΑ τόνισε ότι πρέπει να ενδυναμωθεί η συνεργασία στους τομείς της συλλογής και επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων και της ανάπτυξης της τεχνολογίας ελέγχου. Ανατέθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επιταχύνει την ανάπτυξη των μηχανημάτων σάρωσης στα αεροδρόμια, γεγονός που προκαλεί ανησυχία ως προς την προστασία της ιδιωτικής ζωής. Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης Jacques Barrot ανακοίνωσε ότι θα δημοσιευθεί σύντομα έκθεση για την αποτελεσματικότητα αυτής της τεχνολογίας, τις επιπτώσεις της στην υγεία καθώς και τη συμβατότητας της με τα δικαιώματα των ιδιωτών.

Η Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για θέματα Δικαιοσύνης, Βίβιαν Ρέντινγκ υποστήριξε απευθυνόμενη προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ήδη στις 12.01.2010 ότι η ανάγκη μας για ασφάλεια δεν μπορεί να αιτιολογήσει παραβιάσεις της ιδιωτικής ζωής, ενώ η χρήση των ανιχνευτών σώματος θα πρέπει να γίνεται μόνον σε εκούσια βάση και οι εικόνες θα πρέπει να καταστρέφονται αμέσως. Αυτό υπογράμμισε χθες.
Η κ. Ρέντινγκ εμφανίστηκε ιδιαίτερα επιφυλακτική απέναντι στα σκάνερ σώματος που επιχειρούν να εισαγάγουν ευρωπαϊκές κυβερνήσεις (Αγγλία, Ολλανδία κ.λπ.) σε όλο και περισσότερα αεροδρόμια της Γηραιάς Ηπείρου μετά την απόπειρα τρομοκρατικής επίθεσης σε αεροσκάφος της Delta Airlines τα Χριστούγεννα. Μέχρι στιγμής, Γαλλία και Ιταλία έχουν δηλώσει ότι εξετάζουν το ενδεχόμενο δοκιμής των επίμαχων μηχανημάτων. Αντιθέτως, Γερμανία και Ισπανία εμφανίζονται πιο επιφυλακτικές.

Πάντως της 01.02.2010 και παρά τις αντιδράσεις από οργανώσεις για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και των ατομικών ελευθεριών και μολονότι η συζήτηση στα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την υιοθέτηση κοινής γραμμής και ενιαίων ρυθμίσεων για τη χρήση σαρωτών σώματος στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια δεν έχει ολοκληρωθεί, στη Βρετανία τα πολυσυζητημένα μηχανήματα άρχισαν να λειτουργούν.

 
© 2008 Μο.Πα.Δι.Σ   |   Σημαντική ανακοίνωση νομικού περιεχομένου   |   Powered by Softways S.A.