Είσοδος Συνδρομητών
Όνομα χρήστη
Κωδικός πρόσβασης
 
Προηγούμενα Τεύχη
ΚΔΕΟΔ
 
Τεύχος 1/2009
Εκτύπωση

Προειδοποιητική επιστολή για τη φορολογητέα αξία των µεταχειρισµένων αυτοκινήτων

 

Σύµφωνα µε πάγια νοµολογία του, το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων κρίνει ότι δεν απαγορεύεται στα κράτη µέλη να επιβάλουν φόρο στα οχήµατα µε την πρώτη ταξινόµησή τους στο οικείο κράτος µέλος, υπό την προϋπόθεση ότι ο φόρος αυτός είναι σύµφωνος µε τις διατάξεις του άρθρου 90 της ΣυνθΕΚ. Με άλλα λόγια, ένα κράτος µέλος οφείλει να απέχει από την επιβολή εσωτερικής φορολογίας στα προϊόντα άλλων κρατών µελών, ενώ οφείλει να τα µεταχειρίζεται µε τους όρους που επιβάλλονται σε οµοειδή εγχώρια προϊόντα. 

Με τη απόφασή του στην υπόθεση C-74/06, της 20ής Σεπτεµβρίου 2007, το ΔΕΚ αποφάνθηκε ότι η Ελλάδα παραβίαζε τις υποχρεώσεις της, που απορρέουν από τη φορολογία αυτοκινήτων. Σύµφωνα µε το διατακτικό της απόφασης οι αρχές της Ελλάδας εφάρµοζαν ένα και µόνο κριτήριο αποµείωσης της αξίας (το κριτήριο της παλαιότητας) για τον προσδιορισµό της φορολογητέας αξίας, των εισαγόµενων στην Ελλάδα από άλλα κράτη µέλη, µεταχειρισµένων αυτοκινήτων προκειµένου να καθορισθεί το τέλος ταξινόµησης. Επίσης, το ΔΕΚ έκρινε ότι η µείωση της αξίας δύναται, σε ορισµένες περιπτώσεις, να δηµιουργεί διακρίσεις εις βάρος των εισαγόµενων από άλλα κράτη µέλη µεταχειρισµένων αυτοκινήτων. Η Ελλάδα κατάργησε, από τον Ιανουάριο του 2008, την αµφισβητούµενη στο πλαίσιο της εν λόγω απόφασης του ΔΕΚ νοµοθεσία της, και όρισε µε τον ν. 3634/08 νέες κλίµακες αποµείωσης, επιδιώκοντας να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της, σύµφωνα µε τα προβλήµατα που διέγνωσε η απόφαση του ΔΕΚ. Οι νέες κλίµακες αποµείωσης λαµβάνουν υπόψη το γεγονός ότι η απόσβεση των οχηµάτων δεν είναι ευθύγραµµη, προβλέπουν δε ένα επιπλέον κριτήριο βασιζόµενο στα διανυθέντα, από το αυτοκίνητο, χιλιόµετρα. Η Επιτροπή θεωρεί ότι η καθιέρωση νέων κλιµάκων επιταχυνόµενης αποµείωσης, όπως και ενός ακόµη κριτηρίου αποµείωσης δεν πρόκειται να καταστήσουν το σύστηµα σύµφωνο µε την απόφαση του Δικαστηρίου. Η Ελλάδα δεν έχει υποβάλει στοιχεία µε τα οποία να αποδεικνύεται ότι τα ποσοστά αποµείωσης έχουν πράγµατι προσαρµοστεί προς τη µέγιστη απώλεια αξίας των οχηµάτων. Ως εκ τούτου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε, στις 29.01.2009, να αποστείλει προειδοποιητική επιστολή βάσει του άρθρου 228 της ΣυνθΕΚ και να κινήσει κατά της Ελλάδας νέα διαδικασία επί παραβάσει, όσον αφορά τη νοµοθεσία της για τη φορολόγηση των αυτοκινήτων. Εάν η Ελλάδα παραλείψει να συµµορφωθεί µε την επίσηµη προειδοποιητική επιστολή, η Επιτροπή δύναται να της απευθύνει αιτιολογηµένη γνώµη προτού φέρει για δεύτερη φορά το θέµα στο Δικαστήριο µε  αίτηµα να της επιβληθεί χρηµατική ποινή.

http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/09/169&format=HTML&aged=0&language=en&guiLanguage=en

http://ec.europa.eu/taxation_customs/taxation/other_taxes/passenger_car/index_en.htm

http://ec.europa.eu/taxation_customs/common/infringements/infringement_cases/index_en.htm

http://ec.europa.eu/community_law/index_en.htm

 
© 2008 Μο.Πα.Δι.Σ   |   Σημαντική ανακοίνωση νομικού περιεχομένου   |   Powered by Softways S.A.