Είσοδος Συνδρομητών
Όνομα χρήστη
Κωδικός πρόσβασης
 
Προηγούμενα Τεύχη
ΚΔΕΟΔ
 
Τεύχος 3/2009
Εκτύπωση

Kριτήρια για την ανάλυση της συµβατότητας των κρατικών ενισχύσεων για επαγγελµατική εκπαίδευση, οι οποίες κοινοποιούνται µεµονωµένα

 

Την 11.08.2009 δηµοσιεύθηκε στην Επίσηµη Εφηµερίδα ΕΕ [ΕΕ 2009 C 188/1] Ανακοίνωση της Επιτροπής στην οποία αναλύονται τα κριτήρια για την ανάλυση της συµβατότητας των κρατικών ενισχύσεων για επαγγελµατική εκπαίδευση.

Η εν λόγω Ανακοίνωση παραθέτει κατευθύνσεις σχετικά µε τα κριτήρια που θα εφαρµόζει η Επιτροπή για την αξιολόγηση µέτρων ενίσχυσης για επαγγελµατική εκπαίδευση. Σκοπός των κατευθύνσεων είναι να προσδώσουν διαφάνεια στο σκεπτικό της Επιτροπής και να δηµιουργήσουν προβλεψιµότητα και ασφάλεια δικαίου.

Τα κριτήρια αφορούν κάθε µεµονωµένη κρατική ενίσχυση για επαγγελµατική εκπαίδευση είτε χορηγείται ad hoc είτε στο πλαίσιο καθεστώτος, όταν το ισοδύναµο επιχορήγησης υπερβαίνει τα 2 εκατ. ευρώ ανά σχέδιο επαγγελµατικής εκπαίδευσης, σύµφωνα µε το άρθρο 6 παρ. 1 στοιχείο ζ) του Κανονισµού (ΕΚ) 800/2008 της Επιτροπής (ΓΑΚ).

Για την ανάλυση αυτών των ενισχύσεων η Επιτροπή από την µια θα αξιολογεί τις θετικές επιπτώσεις της ενίσχυσης (ύπαρξη δυσλειτουργιών της αγοράς, δηµιουργία κινήτρων κλπ) και από την άλλη τις αρνητικές επιπτώσεις (π.χ. πιθανότητα στρέβλωσης του ανταγωνισµού). 

Το τελευταίο βήµα της ανάλυσης είναι να αποτιµηθεί ο βαθµός, στον οποίο οι θετικές επιπτώσεις της ενίσχυσης αντισταθµίζουν τις αρνητικές. Αυτό γίνεται κατά περίπτωση. Για να σταθµίσει τις θετικές και αρνητικές επιπτώσεις, η Επιτροπή θα τις αξιολογεί και θα προβαίνει σε συνολική εκτίµηση του αντίκτυπού τους στους παραγωγούς και τους καταναλωτές σε κάθε επηρεαζόµενη αγορά. Η Επιτροπή θα χρησιµοποιεί ποιοτικά στοιχεία για την αξιολόγηση, εκτός εάν υπάρχουν άµεσα διαθέσιµα ποσοτικά στοιχεία.

Η Επιτροπή ενδέχεται να λαµβάνει θετικότερη στάση και να αποδέχεται συνεπώς υψηλότερο βαθµό στρέβλωσης του ανταγωνισµού, αν η ενίσχυση κριθεί αναγκαία, καλά στοχευµένη και αναλογική, έτσι ώστε µια συγκεκριµένη επιχείρηση να αυξήσει τις εκπαιδευτικές δραστηριότητές της και η κοινωνία να αποκοµίσει όφελος από την επιπλέον παρεχόµενη επαγγελµατική εκπαίδευση σε σχέση µε τον δικαιούχο της ενίσχυσης.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2009:188:0001:0005:EL:PDF

 
© 2008 Μο.Πα.Δι.Σ   |   Σημαντική ανακοίνωση νομικού περιεχομένου   |   Powered by Softways S.A.