Είσοδος Συνδρομητών
Όνομα χρήστη
Κωδικός πρόσβασης
 
Προηγούμενα Τεύχη
ΚΔΕΟΔ
 
Τεύχος 1/2011
Εκτύπωση

Ο Κανονισµός 994/2010 για την ασφάλεια του εφοδιασµού

 

Είναι κοινά αποδεκτό ότι το φυσικό αέριο αποτελεί ουσιαστική συνιστώσα του ενεργειακού εφοδιασµού της ΕΕ. Το φυσικό αέριο καλύπτει το ένα τέταρτο του εφοδιασµού σε πρωτογενή ενέργεια και συµβάλλει κυρίως στην παραγωγή του ηλεκτρισµού, στη θέρµανση, στην τροφοδοσία της βιοµηχανίας και στα καύσιµα για τις µεταφορές. Δεδοµένης της σηµασίας που έχει λάβει το φυσικό αέριο στο ενεργειακό µείγµα ο παρών Κανονισµός έχει ως στόχο να αποδείξει στους πελάτες αερίου ότι λαµβάνονται όλα τα αναγκαία µέτρα προκειµένου να διασφαλιστεί ο αδιάλειπτος εφοδιασµός τους, ιδιαίτερα σε περίπτωση δύσκολων κλιµατικών συνθηκών και σε περίπτωση διαταραχής. 

Η Οδηγία 2004/67 θέσπισε για πρώτη φορά νοµικό πλαίσιο σε κοινοτικό επίπεδο για να διασφαλιστεί η ασφάλεια εφοδιασµού µε αέριο και για να συµβάλει στην εύρυθµη λειτουργία της εσωτερικής αγοράς φυσικού αερίου. Με την ανωτέρω Οδηγία δηµιουργήθηκε η οµάδα συντονισµού για το αέριο, που δηµιούργησε προϋποθέσεις ανταλλαγής πληροφοριών µεταξύ των κρατών µελών, της Επιτροπής, του κλάδου του αερίου και των καταναλωτών. Το δίκτυο ανταποκριτών ενεργειακής ασφάλειας που εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Συµβούλιο τον Δεκέµβριο του 2006 έχει βελτιώσει την ικανότητα συλλογής των πληροφοριών και έχει παράσχει έγκαιρη προειδοποίηση για πιθανές απειλές κατά της ασφάλειας του ενεργειακού εφοδιασµού.

Σύµφωνα µε το άρθρο 3 του Κανονισµού 994/2010 η ασφάλεια εφοδιασµού του εφοδιασµού µε φυσικό αέριο πραγµατοποιείται µε κοινή ευθύνη των επιχειρήσεων φυσικού αερίου, των κρατών µελών, µέσω των αρµοδίων αρχών τους και της Επιτροπής. Η αρµόδια αρχή κάθε κράτους µέλους καταρτίζει προληπτικό σχέδιο δράσης και σχέδιο έκτακτης ανάγκης. Πριν από την έγκριση του προληπτικού σχεδίου δράσης και σχεδίου έκτακτης ανάγκης σε εθνικό επίπεδο οι αρµόδιες αρχές ανταλλάσσουν µέχρι τις 3 Ιουνίου 2012 τα προληπτικά σχέδια δράσης και τα προσχέδια έκτακτης ανάγκης και προβαίνουν σε διαβουλεύσεις µεταξύ τους και µε την Επιτροπή, προκειµένου να εξασφαλιστεί ότι τα ανωτέρω σχέδια και προσχέδια είναι συµβατά µεταξύ τους. Σύµφωνα µε το άρθρο τίθεται κανόνας για την υποδοµή σύµφωνα µε τον οποίο τα κράτη µέλη ή η αρµόδια αρχή εξασφαλίζουν ότι λαµβάνονται τα αναγκαία µέτρα έτσι ώστε έως τις 3 Δεκεµβρίου 2014 το αργότερο, σε περίπτωση διαταραχής της µεγαλύτερης ενιαίας υποδοµής αερίου, η ικανότητα της υπόλοιπης υποδοµής να δύναται να ικανοποιήσει τη συνολική ζήτηση φυσικού αερίου για περίοδο µιας ηµέρας εξαιρετικά υψηλής ζήτησης αερίου, η οποία επέρχεται µε στατιστική πιθανότητα µίας φοράς µέσα σε 20 έτη.

Επίσης, σύµφωνα µε το άρθρο 8, η αρµόδια αρχή απαιτεί από τις επιχειρήσεις φυσικού αερίου τις οποίες προσδιορίζει να λαµβάνουν µέτρα για να εξασφαλίσουν την παροχή αερίου στους προστατευόµενους πελάτες του κράτους µέλους στις ακόλουθες περιπτώσεις:

α) ακραίες θερµοκρασίες κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήµατος επτά ηµερών ακραίων τιµών το οποίο επέρχεται µε στατιστική πιθανότητα µίας φοράς µέσα σε 20 έτη·

β) χρονικά διαστήµατα τουλάχιστον 30 ηµερών εξαιρετικά υψηλής ζήτησης για αέριο, τα οποία επέρχονται µε στατιστική πιθανότητα µίας φοράς µέσα σε 20 έτη· και

γ) για περίοδο τουλάχιστον 30 ηµερών σε περίπτωση διαταραχής της µεγαλύτερης ενιαίας υποδοµής αερίου υπό µέσες χειµερινές συνθήκες.

http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=MEMO/10/641&format=HTML&aged=0&language=EN&guiLanguage=en

 
© 2008 Μο.Πα.Δι.Σ   |   Σημαντική ανακοίνωση νομικού περιεχομένου   |   Powered by Softways S.A.