Είσοδος Συνδρομητών
Όνομα χρήστη
Κωδικός πρόσβασης
 
Προηγούμενα Τεύχη
ΚΔΕΟΔ
 
Τεύχος 2/2008
Εκτύπωση

Νέες κατευθυντήριες γραµµές στις σιδηροδροµικές µεταφορές [2008/C-184/07]

 

Στις 22.07.2008 δηµοσιεύτηκαν στην Επίσηµη Εφηµερίδα ΕΕ [ΕΕ C-184/13] οι νέες Κατευθυντήριες Γραµµές για τις σιδηροδροµικές επιχειρήσεις, τις οποίες η Επιτροπή είχε υιοθετήσει στις 30.04.2008. Δεδοµένου ότι οι σιδηροδροµικές µεταφορές διαθέτουν µοναδικά πλεονεκτήµατα, καθώς πρόκειται για έναν ασφαλή και µη ρυπογόνο τρόπο µεταφοράς και ως εκ τούτου µπορούν να συµβάλουν αποφασιστικά στην ανάπτυξη αειφόρων µεταφορών στην Ευρώπη, η Επιτροπή εξέδοσε τις παρούσες Κατευθυντήριες Γραµµές, οι οποίες έχουν ως στόχο να αποσαφηνίσουν τους όρους, υπό τους οποίους µπορούν να κριθούν ως συµβιβάσιµες οι ενισχύσεις που χορηγούνται στις σιδηροδροµικές επιχειρήσεις, όπως ορίζεται στην Οδηγία 91/440/ΕΟΚ.

Οι νέες Κατευθυντήριες Γραµµές συγκεκριµενοποιούν τους κανόνες για τη δηµόσια χρηµατοδότηση των σιδηροδροµικών επιχειρήσεων. Με αυτόν τον τρόπο η Επιτροπή συµβάλλει στην απελευθέρωση του κλάδου και διασφαλίζει ότι η δηµόσια χρηµατοδότηση θα συνεισφέρει στην  προώθηση της βιώσιµης κινητικότητας στην  Ευρώπη. Επίσης, στοχεύουν στην παροχή οδηγιών σχετικά µε τη συµβατότητα των κρατικών ενισχύσεων στις επιχειρήσεις σιδηροδρόµων µε τη Συνθήκη ΕΚ και θα καταστήσουν εφεξής πιθανό, υπό ορισµένους όρους, να χορηγηθούν περιφερειακές ενισχύσεις για την αγορά και την ανανέωση των κινητών αποθεµάτων εξοπλισµού επιβατών. Με αυτές θα είναι δυνατόν να επιτευχθεί µεγαλύτερος εκσυγχρονισµός των σιδηροδροµικών µεταφορών, που είναι απαραίτητος ειδικά στα νέα κράτη-µέλη, τόσο για το συµφέρον των επιβατών, όσο και για την προστασία του περιβάλλοντος µε τη µορφή της λεγόµενης «πράσινης κινητικότητας». Επιθυµώντας να προωθήσει τη βιώσιµη κινητικότητα, η Επιτροπή επεκτείνει επίσης αυτήν την προσέγγιση στις οδικές δηµόσιες συγκοινωνίες και λέει ότι θα εξετάσει τη δυνατότητα της προώθησης λιγότερο ρυπογόνων τεχνολογιών.

Επιπρόσθετα, οι νέες Κατευθυντήριες Γραµµές διευκρινίζουν τους όρους για την εφαρµογή του άρθρου 73 της Συνθήκης ΕΚ, το οποίο ορίζει ότι η ενίσχυση που ικανοποιεί τις ανάγκες του συντονισµού της µεταφοράς είναι συµβατή µε την κοινή αγορά. Τέλος, η Επιτροπή εφιστά, άλλη µια φορά, την προσοχή στα γενικά κριτήρια που είναι εφαρµόσιµα στη δηµόσια χρηµατοδότηση της υποδοµής, και τονίζει ότι, εκτός από τις ρητές παρεκκλίσεις που προβλέπονται στις Κατευθυντήριες γραµµές, οι κανόνες ανταγωνισµού πρέπει να εφαρµόζονται στον τοµέα των σιδηροδρόµων όπως και σε όλους τους άλλους τοµείς. Αυτή η παρατήρηση αφορά ιδίως τις άνευ περιορισµού κρατικές εγγυήσεις που εξακολουθούν να δίδονται ακόµα σε ορισµένες επιχειρήσεις σιδηροδρόµων. Η Επιτροπή υπενθυµίζει ότι αυτές οι εγγυήσεις αποτελούν κρατικές ενισχύσεις, ασυµβίβαστες µε τη Συνθήκη ΕΚ και εποµένως πρέπει το αργότερο µέσα σε δύο έτη να καταργηθεί.

 
© 2008 Μο.Πα.Δι.Σ   |   Σημαντική ανακοίνωση νομικού περιεχομένου   |   Powered by Softways S.A.