Είσοδος Συνδρομητών
Όνομα χρήστη
Κωδικός πρόσβασης
 
Προηγούμενα Τεύχη
ΚΔΕΟΔ
 
Τεύχος 1/2009
Εκτύπωση

Ιδιωτικοποίηση Ολυµπιακών Αερογραµµών

 

Η Επιτροπή αποφάσισε την 10.03.2009 ότι το αναθεωρηµένο σχέδιο ιδιωτικοποίησης για τις Ολυµπιακές Αερογραµµές και τις υπηρεσίες της Ολυµπιακής Αεροπορίας δεν αντίκειται στους κοινοτικούς κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων. Το αρχικό σχέδιο ιδιωτικοποίησης, το οποίο είχε εγκριθεί από την Επιτροπή την 17η Σεπτεµβρίου 2008, βασιζόταν σε ανοικτή, διαφανή και αµερόληπτη διαδικασία δηµόσιου διαγωνισµού. Ωστόσο, λόγω της χρηµατοοικονοµικής κρίσης, η διαδικασία του διαγωνισµού απέβη άκαρπη. Οι ελληνικές αρχές επιδίωξαν πλέον την πώληση µε άµεση διαπραγµάτευση σύµφωνα µε τις σχετικές διατάξεις του κοινοτικού δικαίου περί δηµοσίων συµβάσεων.

Αναλυτικά, µε την απόφαση της 17.09.2008 η Επιτροπή είχε αποφανθεί ότι το σχέδιο των ελληνικών αρχών για την πώληση ορισµένων περιουσιακών στοιχείων των Ολυµπιακών Αερογραµµών και των υπηρεσιών της Ολυµπιακής Αεροπορίας πριν από την εκποίηση (εκκαθάριση) των δύο εταιριών δεν περιέχει στοιχεία κρατικής ενίσχυσης, εφόσον οι ελληνικές αρχές τηρήσουν πλήρως τις δεσµεύσεις που έχουν αναλάβει σχετικά. Η Επιτροπή θεώρησε, επίσης, ότι η σχεδιαζόµενη ιδιωτικοποίηση θα µεγιστοποιήσει τις πιθανότητες ανάκτησης παρανόµων κρατικών ενισχύσεων που κατά το παρελθόν είχαν χορηγηθεί στις Ολυµπιακές Αερογραµµές και τις υπηρεσίες της Ολυµπιακής Αεροπορίας.

Σύµφωνα µε την ίδια απόφαση της Επιτροπής, οι ελληνικές αρχές δροµολόγησαν διαδικασία δηµόσιου διαγωνισµού. Κυρίως, λόγω της χρηµατοοικονοµικής κρίσης, όλες οι προσφορές υπήρξαν χαµηλότερες των ελάχιστων αξιών που είχαν διαµορφωθεί κατόπιν ανεξάρτητης αποτίµησης των περιουσιακών στοιχείων της εταιρίας. Δεδοµένης της εν λόγω κατάστασης οι ελληνικές αρχές ενηµέρωσαν την Επιτροπή ότι ο µόνος τρόπος για να εφαρµοστεί η απόφαση της 17.09.2008 ήταν να επιτραπεί η άµεση πώληση των περιουσιακών στοιχείων.

Με την απόφαση της 10.03.2009 η Επιτροπή θεωρεί ότι το αναθεωρηµένο σχέδιο ιδιωτικοποίησης δεν συνεπάγεται προβλήµατα σχετικά µε τις κρατικές ενισχύσεις. Πρώτον, διότι βάσει των κανόνων περί των κρατικών ενισχύσεων η Επιτροπή και τα κράτη µέλη καλούνται να συνεργαστούν καλόπιστα για την υπέρβαση τυχόν απρόβλεπτων ή απροσδόκητων δυσκολιών, όπως ήταν εν προκειµένω η τρέχουσα χρηµατοπιστωτική κρίση, κατά την εκτέλεση των αποφάσεων ανάκτησης των κρατικών ενισχύσεων. Δεύτερον, οι ελληνικές αρχές µέχρι τώρα συµµορφώθηκαν πλήρως µε την εν λόγω απόφαση της Επιτροπής. Τρίτον, η λύση της άµεσης πώλησης διευκολύνει την ταχύτερη ολοκλήρωση της πώλησης και της ιδιωτικοποίησης των περιουσιακών στοιχείων των Ολυµπιακών Αερογραµµών και των υπηρεσιών της Ολυµπιακής Αεροπορίας συγκριτικά µε το ενδεχόµενο προκήρυξης νέου διαγωνισµού και εξασφαλίζει τιµές που θα διαµορφωθούν από την αγορά. Τέλος, η άµεση πώληση αναµένεται να εξασφαλίσει ότι θα συνεχισθεί η πραγµατοποίηση των δροµολογίων που διέπονται από τις διατάξεις περί παροχής δηµόσιων υπηρεσιών, προφυλάσσοντας έτσι τους κατοίκους αποµακρυσµένων νήσων από το ενδεχόµενο διατάραξης των παρεχόµενων αεροπορικών υπηρεσιών.

http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/09/374&format=HTML&aged=0&language=EN&guiLanguage=en

 
© 2008 Μο.Πα.Δι.Σ   |   Σημαντική ανακοίνωση νομικού περιεχομένου   |   Powered by Softways S.A.