Είσοδος Συνδρομητών
Όνομα χρήστη
Κωδικός πρόσβασης
 
Προηγούμενα Τεύχη
ΚΔΕΟΔ
 
Τεύχος 1/2009
Εκτύπωση

Αυστηρότεροι κανόνες για τις εκποµπές ρύπων από φορτηγά και λεωφορεία όπως και για την ηχορύπανση

 

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στην συνεδρίαση ολοµέλειας στις 16.12.2008 αποφάσισε τη θέσπιση αυστηρότερων επιτρεπόµενων ορίων για τις εκποµπές ρύπων, οι οποίοι προέρχονται από φορτηγά, βαρέα οχήµατα και λεωφορεία, κυρίως δε ό,τι αφορά τις εκποµπές οξειδίων του αζώτου και υδρογονανθράκων.

Παράλληλα οι ευρωβουλευτές υπερψήφισαν τον κανονισµό «Euro VI» και ζήτησαν να τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2014, εννέα µήνες νωρίτερα από την ηµεροµηνία που προβλέπεται στη σχετική πρόταση της Επιτροπής. Ο κανονισµός αποτελεί το αντικείµενο µιας έκθεσης του Ματίας Γκρότε σχετικά µε τους τεχνικούς κανόνες που ισχύουν για τα βαρέα οχήµατα µάζας άνω των 2.610 κιλών και στην οποία θα πρέπει να εναρµονίζονται όλα τα καινούργια οχήµατα για να λάβουν την απαραίτητη έγκριση κυκλοφορίας.

Από την 1η Ιανουαρίου 2014 θα απαγορεύεται η καταχώρηση, η πώληση και η θέση σε κυκλοφορία οχηµάτων που δεν πληρούν τα όσα ορίζει ο κανονισµός. Συνεπώς τα νέα οχήµατα θα πρέπει να πληρούν τις προδιαγραφές αυτές τουλάχιστον ένα έτος νωρίτερα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλείται να υιοθετήσει τον σχετικό τεχνικό κανονισµό µέχρι το τέλος του 2009, ώστε οι κατασκευαστές να έχουν στη διάθεση τους 48 µήνες προκειµένου να επιφέρουν τις απαραίτητες τεχνικές τροποποιήσεις στα εν λόγω οχήµατα. Τα επιβατικά οχήµατα δεν εµπίπτουν στο πεδίο εφαρµογής του κανονισµού αυτού.

Στο ίδιο πλαίσιο στις 11 Μαρτίου 2009 το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υποστήριξε την πρωτοβουλία της Επιτροπής να ζητήσει από τις κυβερνήσεις των κρατών-µελών να υιοθετήσουν την επιβολή επιβαρύνσεων σε βαρέα οχήµατα για την ηχορύπανση, την ρύπανση του περιβάλλοντος και την κυκλοφοριακή συµφόρηση που προκαλούν. Ωστόσο τα 27 κράτη-µέλη παραµένουν διχασµένα, µε τις περιφερειακές χώρες να φοβούνται ότι το µέτρο αυτό θα προκαλέσει δυσχέρειες στην ανταγωνιστικότητά τους και την είσοδο τους στην εσωτερική αγορά, ενώ θα ευνοηθούν κεντρικές χώρες, όπως η Γαλλία, µέσω των οποίων γίνονται οι µεταφορές. Το Συµβούλιο δεν κατάφερε υπό την γαλλική προεδρία να πετύχει την πολιτική συναίνεση, ενώ η τσέχικη προεδρία επιδιώκει να την αποκτήσει µέχρι τον Ιούνιο.

 
© 2008 Μο.Πα.Δι.Σ   |   Σημαντική ανακοίνωση νομικού περιεχομένου   |   Powered by Softways S.A.