Είσοδος Συνδρομητών
Όνομα χρήστη
Κωδικός πρόσβασης
 
Προηγούμενα Τεύχη
ΚΔΕΟΔ
 
Τεύχος 3/2008
Εκτύπωση

Εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το σχέδιο ιδιωτικοποίησης των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της Ολυμπιακής Αεροπορίας-Υπηρεσίες [Ν. 321/08, Ν. 322/08, Ν. 323/08]

 

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπίστωσε την 17.09.2008 ότι το σχέδιο που υπέβαλαν οι ελληνικές αρχές, σύµφωνα µε το οποίο ορισµένα περιουσιακά στοιχεία των Ολυµπιακών Αερογραµµών και της Ολυµπιακής Αεροπορίας-Υπηρεσίες θα ιδιωτικοποιηθούν οµαδικά, δεν εµπεριέχει κρατική ενίσχυση υπό τον όρο ότι θα τηρηθούν πλήρως οι δεσµεύσεις που έδωσαν οι ελληνικές αρχές. Μετά από διεξοδική µελέτη της οικονοµικής κατάστασης της Ολυµπιακής Αεροπορίας - Υπηρεσίες και των Ολυµπιακών Αερογραµµών, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η Ελλάδα έχει χορηγήσει από το 2005 παράνοµες και µη συµβιβάσιµες µε την κοινή αγορά κρατικές ενισχύσεις. Σε χωριστή αλλά συναφή απόφαση, η Επιτροπή αποφάσισε να εγκρίνει τα σχέδια των ελληνικών αρχών για την οµαδική ιδιωτικοποίηση ορισµένων περιουσιακών στοιχείων των Ολυµπιακών Αερογραµµών και της Ολυµπιακής Αεροπορίας - Υπηρεσίες. Στην απόφασή της, η Επιτροπή δήλωσε ότι η διαδικασία ιδιωτικοποίησης, όπως υποβλήθηκε από την Ελλάδα, δεν θα ισοδυναµεί µε κρατική ενίσχυση. Από την διαδικασία ιδιωτικοποίησης θα προκύψουν τρία νοµικά πρόσωπα: µία αεροπορική εταιρία, που θα αποκτήσει το 65% της µεταφορικής ικανότητας των Ολυµπιακών Αερογραµµών, καθώς και την δυνατότητα χρήσης της εµπορικής ονοµασίας και του λογότυπου της Ολυµπιακής Αεροπορίας, και δύο άλλες εταιρίες που θα ασχολούνται αντιστοίχως µε την επίγεια εξυπηρέτηση και τη συντήρηση. Τα εναποµένοντα τµήµατα των Ολυµπιακών Αερογραµµών και της Ολυµπιακής Αεροπορίας - Υπηρεσίες θα τεθούν υπό εκκαθάριση. Καταλήγοντας στο συµπέρασµα αυτό, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι οι κοινοποιηθείσες διαδικασίες δεν διαφέρουν ουσιαστικά από οιαδήποτε άλλη διαδικασία πώλησης περιουσιακών στοιχείων βάσει των όρων που ισχύουν στην αγορά, λαµβανοµένων υπόψη των ειδικών περιστάσεων της προκειµένης υπόθεσης και των συγκεκριµένων χαρακτηριστικών του κλάδου των αεροµεταφορών, των ρυθµιστικών περιορισµών και των γεωγραφικών ιδιαιτεροτήτων της ελληνικής αγοράς. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται λύση παρόµοια µε την εκκαθάριση της Sabena και την δηµιουργία της εταιρίας που µετεξελίχθηκε στη σηµερινή Brussels Airlines. Την διαδικασία ιδιωτικοποίησης θα επιβλέπει ανεξάρτητος επίτροπος παρακολούθησης, ο οποίος θα διασφαλίζει την συµµόρφωση µε την απόφαση και τις αναληφθείσες δεσµεύσεις. Ο επίτροπος παρακολούθησης θα υποβάλλει στην Επιτροπή τακτικές εκθέσεις σχετικά µε την πρόοδο της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης και τα ληφθέντα µέτρα. Εάν η Επιτροπή δεν είναι ικανοποιηµένη µε οιεσδήποτε πτυχές της διαδικασίας, µπορεί να ανοίξει εκ νέου την υπόθεση. Η Επιτροπή παρατηρεί επίσης ότι ενώ οι Ολυµπιακές Αερογραµµές και η Ολυµπιακή Αεροπορία - Υπηρεσίες θα τεθούν υπό εκκαθάριση µετά την ιδιωτικοποίηση, οι νέες εταιρίες θα αναπτύξουν τις επιχειρηµατικές τους δραστηριότητες βάσει του επιχειρηµατικού σχεδίου των νέων ιδιοκτητών σύµφωνα µε τους όρους της αγοράς. Η Επιτροπή παρατηρεί, επίσης, ότι διασφαλίζεται η εκπλήρωση των υποχρεώσεων παροχής δηµόσιας υπηρεσίας, µε την εκτέλεση των ζωτικής σηµασίας αεροπορικών δροµολογίων στα ελληνικά νησιά.

http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/08/1336&format=HTML&aged=0&language=EL&guiLanguage=en

 
© 2008 Μο.Πα.Δι.Σ   |   Σημαντική ανακοίνωση νομικού περιεχομένου   |   Powered by Softways S.A.