- Αρχική Σελίδα
- Λίγα λόγια για μας
- Οι Συνεργάτες μας
- Προηγούμενα Τεύχη
- Αρχείο Τευχών
- Ανακοινώσεις
- Επικοινωνία
- Links
Η Επιτροπή παρουσίασε δέσµη νέων πρωτοβουλιών για οικολογικότερες µεταφορές µε στόχο την αειφορία του τοµέα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε στις 08.07.2008 µία νέα στρατηγική µε σκοπό να εξασφαλίσει ότι οι τιµές των µεταφορών αντανακλούν καλύτερα το πραγµατικό κόστος τους για την κοινωνία, ώστε να µπορέσουν σταδιακά να µειωθούν οι βλάβες στο περιβάλλον και η συµφόρηση, µε τρόπο που να τονώνεται η αποτελεσµατικότητα των µεταφορών και, τελικά, η οικονοµία στο σύνολό της. Επίσης, η Επιτροπή παρουσίασε µια πρόταση οδηγίας που θα δώσει τη δυνατότητα στα κράτη µέλη να συµβάλουν στην επίτευξη του στόχου αυτού µέσω αποτελεσµατικότερων και φιλικότερων προς το περιβάλλον διοδίων για τα βαρέα οχήµατα, τα έσοδα από τα οποία θα χρησιµοποιούνται για την άµβλυνση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τις µεταφορές. Στη συνέχεια, παρουσιάστηκε µία ανακοίνωση σχετική µε τη µείωση του θορύβου, που προκαλούν οι σιδηροδροµικές µεταφορές εµπορευµάτων. Η δέσµη πρωτοβουλιών περιλαµβάνει, επίσης, απογραφή των υφιστάµενων κοινοτικών µέτρων, που αφορούν το «πρασίνισµα των µεταφορών» και µια ανακοίνωση σχετικά µε τις συµπληρωµατικές πρωτοβουλίες για τις οικολογικότερες µεταφορές, που η παρούσα Επιτροπή θα λάβει πριν από το τέλος του 2009.
Η πρόταση αναθεώρησης της οδηγίας περί επιβολής τελών στα βαρέα φορτηγά οχήµατα για τη χρήση υποδοµής (οδηγία για το ευρωπαϊκό σήµα τέλους κυκλοφορίας - «ευρωβινιέτα») αποτελεί βασικό στοιχείο της νέας στρατηγικής της Κοινότητας. Επιδιώκει να καθιερώσει ένα πλαίσιο, το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα στα κράτη µέλη να υπολογίζουν και να διαφοροποιούν τα διόδια ανάλογα µε την ατµοσφαιρική ρύπανση και το θόρυβο από τις εκποµπές της κυκλοφορίας και ανάλογα µε τα επίπεδα συµφόρησης στις ώρες αιχµής. Αυτό θα ενθαρρύνει τους µεταφορείς εµπορευµάτων να αγοράζουν καθαρότερα οχήµατα και να βελτιώνουν το εφοδιαστικό τους σύστηµα και το σχεδιασµό των δροµολογίων. Τα διόδια πρέπει να εισπράττονται µε τη χρήση ηλεκτρονικών συστηµάτων, τα δε ενδεχόµενα έσοδα θα χρησιµοποιούνται για έργα που αποσκοπούν στην αντιστάθµιση των αρνητικών επιπτώσεων των µεταφορών, όπως για παράδειγµα στην έρευνα και ανάπτυξη οχηµάτων καθαρότερων και µε βελτιωµένη ενεργειακή απόδοση. Για τον υπολογισµό των διοδίων, σύµφωνα µε την πρόταση της Επιτροπής, θα πρέπει να χρησιµοποιείται µια κοινή µέθοδος, έτσι ώστε τα διόδια να είναι διαφανή, σύµφωνα µε την αρχή της αναλογικότητας, και συµβατά µε την εσωτερική αγορά. Η αναθεώρηση της οδηγίας για την «ευρωβινιέτα» θα προχωρήσει εντός του φθινοπώρου 2008 στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συµβούλιο προς συζήτηση και έγκριση µε βάση τη διαδικασία της συναπόφασης. Έτσι η Επιτροπή ελπίζει ότι θα εγκριθεί σύντοµα, ώστε να τεθεί σε ισχύ πριν από το 2011.
Στην ανακοίνωση σχετικά µε τη µείωση του θορύβου που προκαλείται από τον υφιστάµενο σιδηροδροµικό στόλο µεταφορών εµπορευµάτων περιγράφονται τα βήµατα που θα ακολουθηθούν για να µειωθεί ο θόρυβος των εµπορευµατικών συρµών κατά 50%. Αυτό σηµαίνει ότι, έως το 2014, 16 εκατοµµύρια άτοµα στην ΕΕ θα υποφέρουν πολύ λιγότερο από θόρυβο σιδηροδροµικής προέλευσης. Επί του παρόντος κύριος υπαίτιος του προβλήµατος είναι οι παλαιοί συρµοί, και για το λόγο αυτό στο τέλος του τρέχοντος έτους η Επιτροπή θα προτείνει να τροποποιηθούν οι κοινοτικοί κανόνες σχετικά µε τα τέλη πρόσβασης στην τροχιά, ώστε να προωθηθεί η χρήση βαγονιών µε συστήµατα πέδησης χαµηλού θορύβου.
Ανακοίνωση της Επιτροπής, «Πιο οικολογικές µεταφορές», COM (2008) 433 τελικό
Commission of the European Communities, Greening Transport Inventory, SEC (2008) 2206
Communication from the Commission, Strategy for the internalisation of external costs, COM (2008) 435 final
Πρόταση της Επιτροπής περί τροποποίησης της οδηγίας 1999/62/ΕΚ περί επιβολής τελών στα βαρέα φορτηγά οχήµατα που χρησιµοποιούν ορισµένα έργα υποδοµής, COM (2008) 436 τελικό
Ανακοίνωση της Επιτροπής, «Μέτρα περιορισµού του σιδηροδροµικού θορύβου για τον υφιστάµενο στόλο», COM (2008) 432 τελικό