Είσοδος Συνδρομητών
Όνομα χρήστη
Κωδικός πρόσβασης
 
Προηγούμενα Τεύχη
ΚΔΕΟΔ
 
Τεύχος 2/2008
Εκτύπωση

Κυπριακές ενισχύσεις για διαφήµιση γεωργικών προϊόντων (Ν. 314/2007)

 

Στις 19.03.2008 η Επιτροπή, ενέκρινε καθεστώς εγγυήσεων για την προώθηση και τη διαφήµιση γεωργικών προϊόντων στην εσωτερική αγορά και τις τρίτες χώρες. Το εν θέµατι καθεστώς διαρθρώνεται σε δύο σκέλη: το σκέλος «προώθηση» και το σκέλος «διαφήµιση». Το καθεστώς αφορά τα γεωργικά προϊόντα που απαριθµούνται στο παράρτηµα I της συνθήκης, εκτός των προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, καθώς και ορισµένα άλλα προϊόντα που υπάγονται στους κωδικούς ΣΟ 4502, 4503 και 4504 (είδη από φελλό), και επίσης τα προϊόντα αποµίµησης ή υποκατάστασης του γάλακτος και τα γαλακτοκοµικά προϊόντα που προβλέπονται στο άρθρο 3 παρ. 2 του κανονισµού 1898/87. Το καθεστώς εφαρµόζεται έως την 31η Δεκεµβρίου 2013, ενώ ο συνολικός προϋπολογισµός για την περίοδο 2008-2013 θα ανέλθει σε 14,5 εκατ. ευρώ και η ετήσια δαπάνη σε 2,9 εκατ. ευρώ.

Δεν επιτρέπεται σώρευση των προβλεπόµενων ενισχύσεων µε άλλες ενισχύσεις που επιδιώκουν τους ίδιους σκοπούς. Οι δράσεις προώθησης και διαφήµισης στο πλαίσιο του καθεστώτος δεν επιτρέπεται να έχουν προταθεί ούτε να έχουν γίνει δεκτές για χορήγηση ενίσχυσης στο πλαίσιο άλλου προγράµµατος ενίσχυσης το οποίο τυγχάνει εθνικής ή κοινοτικής χρηµατοδότησης. Το παρόν καθεστώς αποτελεί στην ουσία συνέχεια του καθεστώτος N 522/04 για την προώθηση και διαφήµιση των γεωργικών προϊόντων που εγκρίθηκε από την Επιτροπή στις 24 Δεκεµβρίου 2004, τροποποιήθηκε από το καθεστώς ενισχύσεων N. 534/2006 που εγκρίθηκε από την Επιτροπή στις 18 Σεπτεµβρίου 2006, και έληξε στις 30 Ιουνίου 2007.

Πιο συγκεκριµένα, το σκέλος «προώθηση» περιλαµβάνει τη χορήγηση ενισχύσεων για τη διοργάνωση διαγωνισµών, εµπορικών πανηγύρεων και εκθέσεων, καθώς και για τη συµµετοχή στις εν λόγω εκδηλώσεις, ενώ το σκέλος διαφήµιση αφορά δράσεις υπέρ των επιχειρήσεων για διαφήµιση µέσω των µέσων µαζικής ενηµέρωσης (όπως τύπος, ραδιόφωνο, τηλεόραση ή αφίσες), του διαφηµιστικού υλικού που διανέµεται απευθείας στους καταναλωτές (όπως φυλλάδια και έντυπο υλικό), των σηµείων πώλησης, του υλικού και των δραστηριοτήτων που απευθύνονται σε οικονοµικούς φορείς (όπως εισαγωγείς, εµπόρους λιανικής), των σεµιναρίων και άλλων δραστηριοτήτων που απευθύνονται σε παράγοντες όπως δηµοσιογράφους, γιατρούς, διαιτολόγους. Οι δράσεις θα επικεντρώνονται συγχρόνως στις αγορές των άλλων κρατών µελών και στις αγορές τρίτων χωρών, αλλά και στην εθνική αγορά, για να παροτρύνουν τους επισκέπτες να δοκιµάσουν τα τοπικά προϊόντα.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2008:186:0001:0004:EL:PDF

http://ec.europa.eu/community_law/state_aids/agriculture-2007/n314-07.pdf

 
© 2008 Μο.Πα.Δι.Σ   |   Σημαντική ανακοίνωση νομικού περιεχομένου   |   Powered by Softways S.A.